Telewizja a reklama
Reklama jest ważną kwestią naszego życia. Przedsiębiorstwa kreują reklamy, aby lepiej sprzedawać własne produkty wśród ogółu społeczeństwa. Marketingowcy doceniają spoty w telewizji jako skuteczne narzędzie marketingowe. Takie formy reklamy mają większą pulę celową niż reklamy prasowe i spoty w nowoczesnych mediach. Marketingowcy prześcigają się w tym by reklamy były kreatywne, nietuzinkowe i pozostawały w pamięci.
Spora liczba marketingowców tworzy spoty reklamowe przeznaczone dla maluchów. Są one skierowane do młodych konsumentów i pomagają przedsiębiorcom promować produkty przeznaczone dla tej grupy. Idealnie gdy przekazy te dopasowane są do wieku młodych telewidzów. Najmłodsi z chęcią zwracają uwagę na reklamy w jakich występują ich ukochane postacie z bajek, a spoty są kolorowe w odbiorze. Rodzice z kolei, zwracają uwagę na spoty produktów które zapewniają ich dzieciom poczucie bezpieczeństwa, zdrowe funkcjonowanie a także rozwój.
Dobrym przykładem jest w tej kwestii reklama takich produktów jak chociażby szczoteczka soniczna do zębów dla najmłodszych. Rodzicom zależy na tym by ich pociechy miały zdrowe zęby, jeżeli jednak reklama przedstawi - szorowanie zębów w przyjemny i zabawny sposób – maluchy chętnie będą sięgać po szczoteczkę soniczną dla dzieci. W tymże wypadku dobrym pomysłem może być kupno szczoteczek elektrycznych dla wszystkich domowników.
Przerwy reklamowe na programach z bajkami zawierają również dużą ilość komunikatów kierowanych do młodych kobiet. W naturalny sposób maluchy spędzają czas wolny przed telewizorem w asyście opiekunów – zazwyczaj jednak mam. Nie dziwi więc przekaz, jaki przekonuje by kupić prostownicę do włosów, nowość - specyfik na noc czy też liquid micelarny.
Szczególnie teraz jesienią w tv obecna jest cała masa reklam w kwestii suplementów diety na przeziębienie. Teraz gdy za oknem zimno i nieprzyjemnie – o infekcję nietrudno. W takim czasie niejedna - choćby najbardziej zapracowana matka doceni leniwe jesienne popołudnie z kubkiem ciepłej herbaty, pod milusim kocem lub gdy obok niej jest elektryczna poduszka.
Wełniane skarpetki, wygodna sofa, poduszka rozgrzewająca – brzmi idealnie? Marketingowcy mają świadomość, nie bez powodu odnoszą się do dobrych symboli. Ma to istotny wpływ na późniejsze decyzje zakupowe odbiorców. Nie ma jednakże w tej kwestii nic złego – do kiedy reklama dostosowana jest ze swoją treścią do odbiorcy, jest pozytywna i nie pokazuje niebezpiecznych treści i przedmiotów.